söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!

Kan inte förstå att vi helt mitt i plötsligt ska börja skriva 2012... Vart tog 2011 vägen? Mycket hände under året som gått...

Vårkanten förlöpte normalt, likaså början av sommaren.

I juni konfirmerades min äldsta, älskade Kevin. En mycket fin dag, trots att vi glömde att fotografera våra gäster :/



Sen mitt i sommargrönskan gick min arbetsgivare i konkurs. Det var omvälvande två veckor, kan jag tala om. En dröm jag hade haft sen barnsben blev jag tvungen att säga nej till, hugger till i hjärtat ännu när jag tänker på det. Men jag är inte känd för att leva i det förgågna, bara att skaka av sig och se framåt. Framtiden innehöll sen en hel massa papperskrig varefter jag kunde konstatera att jag hade köpt min egen lilla bybutik!




Känslan som inföll efter första dagen vi öppnade, lever kvar länge, sån glädje! Vardagen kom emot och det är tydligen inte riktigt lätt att vara egen företagare ;) Mycket att lära sig och förstå, massor med nya saker hela tiden. Just nu känns det inte riktigt som jag är "med", men det vänder säkert/hoppeligen.

Senhösten kom även med en av årets definitiva höjdpunkter, stickläger i Pålänge!! Jag njöt av att få umgås med kära vänner, sticka och ha det underbart roligt tillsammans! En helg jag aldrig kommer att glömma <3



Fjolåret slutade ledsamt, min mamma hamnade in på sjukhus, jobbet tog en andra plats. Min mamma ska inte vara sjuk, det går ju inte :/ Men hon blir sakta men säkert bättre, tack och lov. 




Inför 2012 hoppas jag kunna få tid att göra det jag vill. Tid att sticka, planera nya stickningar, lära känna nya stickmänniskor, få tid att umgås med gamla stickvänner. Jag önskar jag får mer tid med min familj, jag har saknat mina barn hela hösten, trots att de alltid varit här, how weird is that? Orken har inte riktigt funnits där, som sagt... Vi ska införa Familjeonsdag från och med inkommande vecka. Onsdagar ska tillbringas tillsammans, inga datorer, inga xbox-spel, inga kompisar. Bara VI. Vi ska laga mat tillsammans, fixa efterrätt, lyxa till det lite helt enkelt. Spela spel, sitta och prata, åka på utflykter, ja helt enkelt vara en familj. En sak som är inbokad redan, är ett besök på texmex-restaurangen i Kokkola ;) Jag kommer att se fram emot dessa onsdagar!!

Nu ska jag sätta mig och sticka vidare på år 2011's sista stickning, Wood hollow vantarna. Jag hade stickat halva första vanten när jag insåg att den blir ca 5 cm för bred :( Bara att riva upp och gå ner i stickstorlek från 3.75 mm till 3 mm. Nu känns de bättre, passar som handen i handsken, hehe...

GOTT NYTT, OCH FRAMFÖR ALLT GARNRIKGT, NYTT ÅR ALLA VÄNNER!

1 kommentar:

  1. Hejsan
    Hittade din blogg på stickamera sidan angående Novita Nalle garn.
    Jag har fått ett nystan på sock-garn-byte genom stickamera.
    Men jag är lite novis på sockor. Skulle därför vilja ha nåt bra mönster som passar till det garnet. betalar för det givetvis.Har bara fåttet nystan (100 g/ 260 m)
    Kan du hjälpa mej ??
    Svara gärna på mejlen om du kan å har tid =)

    Marianne
    marianne.jsson@telia.com

    SvaraRadera