söndag 10 juli 2011

African flower

I fjol somras hittade jag ett vackert mönster på en sorts virkad blomma, african flower. Jag började virka blommor för att använda till ett dynvar/örngott. Nu när jag har virkat 38 blommor, vet jag inte riktigt hur jag ska fortsätta... Ska jag virka runt blommorna på nåt sätt för att sen sy fast i örngottet jag har? Eller ska jag skippa idéen med örngottet och istället vända "tyget" på mitten och sy ihop/virka till en väska? Hmm, vet faktiskt inte... Får lov att packa undan arbetet och invänta inspiration. Det är ju inte så att jag är utan att göra fastän detta får vila lite ;)









7 kommentarer:

  1. Fint blir det vilket du än väljer att göra.

    SvaraRadera
  2. Tror jag har sett mönster nånstanns på halva blommor också,att använd som utfyllnad i kanter. Ev var det också hos Mia. Fint oavsett!

    SvaraRadera
  3. Tosi kivan näköistä. Taidanpa minäkin moisia alkaa jossain vaiheessa virkkaamaan. :D

    SvaraRadera
  4. Hej, blev förjust i din gröna holden shawlett som du har inlägg om den 30.6. Var kan jag hitta mönstret till det och viket garn och stickor skulle du rekommendera? Försökte maila dig också med det gick inte fram.

    SvaraRadera
  5. AK: Jag skulle precis leta fram din kommentar för att svara på den! :) Holden shawlette hittade jag mönstret till på Ravelry. Enkelt mönster, men jättefint! / Mikaela

    SvaraRadera
  6. åh, tack för påminnelsen, de där måste jag ju göra :) har funderat på mönster till nånting men inte hittat nåt bra än :)

    SvaraRadera