torsdag 17 mars 2011

Uppifrånochner

På sticklägret i höstas började jag sticka på min uppifrånochner-kofta. Jag stickade en bit, märkte att den blir allt för stor så jag begravde den i stickkorgen, längst ner... För nån vecka sen bestämde jag mig, jag vill ha den här koftan i vår. Så fram med stickningen, börja riva upp och räkna på nytt... Hoppas att jag nu får en kofta som passar, jag ska nu göra några hoptagningar i sidan för att få den lite mer åtsittande... Garnet är Madonna, en härlig blandning utav ull, baby alpaca och mohair.





2 kommentarer:

  1. Kyllä muuten tuntuu siltä, että haluaisin kans kokeilla samaa systeemiä... Aina on kiva opetella uutta. Ja tuosta tulee hieno!
    Langat on tosi upean väriset!

    SvaraRadera
  2. Pi: Se alku on vain hieman työläämpi, sen jälkeen kun olet laskenut silmukkamääräsi ja tehnyt koelaput, sen jälkeen on vain kutoa... / Mikka

    SvaraRadera