söndag 16 januari 2011

FO Ekokoftan

Så blev den färdig, ekokoftan. Jag har stickat den i ett härligt garn från Permin, Organic pure chunky. Detta garn kommer snart att finnas i garnstugan...





Mönstret kommer även det från Permin, jag tyckte om koftan genast jag såg mönstret och ville absolut ha den. Den är varm och go, mjuk som 100 % ull inte brukar vara...







Garn: Permin Organic Pure chunky, färg 005, grå. 100 % ekologisk ull
Åtgång: 11 nystan, men koftan väger 490 g, 1 nystan går på 50 g... Är det jag som är dålig på matte eller? Permin är kontaktade, de ska se var felet ligger...
Stickor: Knit pro rundsticka nr 7
Mönster: Permin  mönster nr 17971

Koftans sömmar ska pressar lite försiktigt ännu. Den ena knappen tycker jag drar lite så den syr jag kanske om... Men annars är den bara att använda! Jummy  :D

5 kommentarer:

  1. Vad fin den är =) Vilket härligt garn du kommer ta in & dela med dig av i Garnstugan :)

    SvaraRadera
  2. Va snygg den blev! Jag minns garnet, härligt mjukt. :) Och knapparna diggar jag.

    SvaraRadera
  3. Den ser jätteskön ut! Jag vill också ha en! =)

    SvaraRadera