söndag 17 oktober 2010

Mer planering...

Då var det bara resten kvar då.. .Det vill säga, min stickning, eller stickningar, att ta med till lägret... Jag vill känna mig garderad för olika humör, så att jag har en stickning jag verligen vill sticka på hela tiden... Så ungefär så här tänker jag packa:


1. Mönster och garn till en randig uppifrånochner kofta... Jag beställde mönsterhäftet utav Tant kofta i slutet av veckan, snäll som hon är lovade hon skicka häftet trots att hon inte sett betalningen ännu... Jag har tänkt mig sticka i Madonna, ett alldeles underbart mjukt och härligt garn. Ulrika har stickat en underbart vacker kofta i denna stil också, är man elak om man kopierar färgerna? Nepp, ta det som en komplimang, skulle jag säga ;)


2. Diverse sockstickningar. Har ett par som det är tidsgräns på, så de hoppas jag få klart under helgen... Inga bilder på dessa, har så många mönster i huvudet så jag vet inte vilken jag väljer...

3. Garn och mönster till en sjal... Vet inte vilken, men en spetssjal blir det nog. Eller så inte... Man borde kanske inte välja riktigt det svåraste mönstret, kan tro att man inte kan koncentrera sig till hundra hela tiden :D Traveling woman sjalen har jag velat sticka länge, kanske blir det den...  Cedar leaf shawlette är också vacker, eller hur? Sen skulle jag gärna ha en Ishbel i ett garn som inte är stickigt, så kanske det blir en sån...

4. Vantar. Det är snart vinter och jag har bara ett par vantar jag har stickat för flera år sen, skäms på mig. Chevalier mittens har jag alltid velat sticka, likaså älskar jag dessa fingervantar, Knotty.Jag har ett härligt Madelintosh sockgarn som skulle kunna passa till Knotty... Ja, icke att förglömma, Karin vill jag också sticka!

5. Mössor. Ja, kanske mössa. Rose red har jag funderat på ett år ren, kanske det vore dags nu? Får ta med mig Ysoldas böcker så har jag mönstret om det så vill sig...

Ja, säkert är det fler projekt som cirkulerat i huvudet en längre tid... Dessa kom jag att tänka på just nu... Får se sen hur mycket som faktiskt blev stickat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar