söndag 5 september 2010

Award!

Utav snälla Pernilla med bloggen Stickalite, fick jag denna award! Stort tack till dig :) Nu har jag svarat på frågorna en gång tidigare, ska försöka se om jag kommer på 7 nya sanningar...

Myös Satu on antanut minulle tämän ihanan tunnustuksen!! Kiitos myös sinulle ystäväseni :)



Man ska alltså berätta 7 saker om sig själv och sen skickaawarden vidare till 7 andra bloggare...

1. Min stora dröm är att få resa till Australien och Afrika. Australien för att jag saknar Colleen som var utbytesstudent här när jag gick i gymnasiet och Afrika för att mannens släktingar finns där.

2. Jag är mycket stolt över de ekodagar som vi hädanefter ordnar vid butiken jag jobbar i.

3. Jag LCHF:ar sen en månad tillbaka och mår prima!

4. Jag blev jagad av en sinnesjuk hund när jag var 7 år, min kompis blev biten. Jag har allt sen dess haft skräck, och respekt, för hundar... Tills vi tog hem våran guldklimp Vilma... Hon tog bort min skräck genom att vara så härlig som bara hon är :)

5. Jag, eller vi som familj, är utbildad stödfamilj.

6. Jag älskar hösten! Ok, sommar och vår är också underbara, men det är nåt speciellt med hösten och mörkret! Mysfaktorn är hög när det brinner ljus överallt i huset...

7. Sista söndagen i september kommer jag att få den stora äran att bli gudmor igen. Jag ska till och med få hålla i det lilla underverket under dopet! Detta betyder såååå mycket för mig...

Så... Kanske inte så omvälvande sanningar, men ändå ;)

Och sen 7 bloggare jag vill ge denna award till:

Satu - kiitos tunnustuksesta! Olen iloinen siitä, että tutustuttiin!! Tavataanhan pian?

Pernilla - tack för awarden, du får den naturligtvis tillbaka! Du har en fin blogg, jag är in dagligen och kikar på allt vackert du gör!

Agata - är så glad för dig och din familj!

Medea - njuter av dina berättelser om stickning och Provence!

Min inspiration - mycket tack vare dig blev jag förtjust i att virka! Underbar blogg med underbara bilder!

Stickigt humör - dina berättelser om din garnbutik inspirerar!

Mary - en god vän som tar de mest underbara bilder! Och gör de vackraste pärlsmycken man kan tänka sig! Om detta kommer ett skilt inlägg snart...

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för omtanken :)
    Det gör mej glad att veta att jag inspirerat dej till att börja virka ;)

    Tjings!
    MiA

    SvaraRadera
  2. Tackar, min vän!! Vi ska se snart, hoppas jag med. Tai jotenkin sinnepäin... mutta tulipa vastattua på svenska ;-)

    SvaraRadera
  3. Heippa :)
    Siis mä en tajua miten en ole sun blogia aiemmin "löytänyt"... Ja kuitenkin selailen päivittäin puikkoilijoiden blogeja.

    Nytpä täällä kävin ja takaisin tulen.

    Mukavaa loppuviikkoa!

    SvaraRadera