lördag 2 januari 2010

God fortsättning!

Gott nytt år go' vänner!! 2010 har börjat i kallt väder här uppe i Kemi, -18 grader visar mätaren för tillfället. Vi har haft 2 lugna dagar här, nyårsafton orkade ingen av oss vaka utan vi gick alla i säng före tolvslaget. Idag hade vi menat uppsöka den lokala lilla skidbacken, men vi får nog hitta på nåt annat i stället, det är lite för kallt för utelekar just nu. Lite mellandagsrea har vi också inbokat idag... Ska eventuellt över till andra sidan gränsen och besöka Sverige, får se hur vi gör (Ikea finns ju ett stenkast härifrån ;) )... Men nu först blir det frukost!

Jo, jag stickar nog hela tiden... 30.12 fick jag klart ett par minisockor åt min lilla brorsson... Bilder finns, jag sätter in dem sen när vi kommer hem... I soffan bredvid mig har jag påbörjat västen jag skrev om i förra inlägget, många maskor rätstickning väntar, lite för många till och med... Jag får ha en annan stickning att variera med så blir det inte för ensidigt... Ja, jag har till och med lärt mig att virka igår! En liten mus-amigurumi är född!! Vi ska försöka hitta stoppning idag för att få färdigställt den... Även dottern har börjat på sin mus, huvudet är snart klart. Jag fick ringa min faster för lite rådfrågning, men jag hade nog förstått mönstret rätt :) Dottern fick Virka amigurumi av Mia Bengtsson i julklapp, ur den virkar vi nu :) Lite stolta och malliga är vi nog allt :D

2 kommentarer:

  1. Heippa ja hyvää uudenvuoden jatkoa myös sinulle!! En vielä tiedä, milloin tapaamisia aletaan taas pitää, mutta varmasti pikapuoliin...

    SvaraRadera
  2. -22 i Munsäl så he e nåo bara ti haldas inn...
    m-b

    SvaraRadera