fredag 11 december 2009

WLK 1 & 2

Idag kom de äntligen... Böckerna/häftena jag beställde i förra veckan... Jag pratar alltså om Whimiscal little knits 1 och 2 av Ysolda Teague! Härliga och inspirerande bilder, precis som hennes blogg. Jag letade först fram mönstret till Ishbel, tror det blir den första jag stickar. Om jag förstår mig på mönstret vill säga. Jag ögnade snabbt igenom det nyss och fick inte riktigt klarhet i hur jag ska börja. Positivt är att det både finns beskrivning skriven och i diagram, underlättar kanske och hoppeligen lite...







Sen fick jag också lite garn hemskickat på posten idag. Jag beställde Drops nya garn Delight från Tapio lankatalo. Känns skönt och mjukt, färgen är härlig! Kommer säkert att passa bra till mössan och fingervantarna jag har på gång... Jag hade tänkt sticka en Lacy baktus av garnet, men får se om det blir en Ishbel i alla fall... Först ska jag sticka klart vanten, men det blir knappast den här helgen. Maken är hemma och vi har en massa inplanerat. Nu närmast ska vi köra iväg och tvätta bilen, detta innan det blir smällkallt nästa vecka. Ha en underbar helg, om vi inte hörs innan nästa vecka!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar