tisdag 8 september 2009

Sockor för välgörenhet

Igår när jag läste bloggen Sukkasato "hittade" jag ett välgörenhetsprojekt som jag bestämde mig för att delta i. Man ska sticka sockor åt bebisar (mönstret är för baby - 1 år - 3 år, om jag inte minns helt fel... Har inte riktigt vaknat än ;)) som sen skickas till behövande (sjukhus, fattighus, barnhem, nyblivna mödrar...) i Petroskoi i Ryssland. Så jag grävde runt i min restgarnslåda och hittade ett nystan Gjestals Maija som jag fick efter min mormor... Så efter jobbet och vävkursen satte jag mig ner och stickade. Jag kollade en film på tv och vips så var båda sockorna klara!! Tacka vet jag små projekt ;) Nu dyker jag ner i restgarnslådan igen, den här gången ska jag sticka i ett lite tunnare garn...





Garn: Gjestal Maija, maskintvättbart enl. önskemål

Stickor: Knit pro nr 3

Åtgång: 31 g

Åt vem?: Projekti Villasukka (på finska...)

Eli vauvan sukat hyväntekeväisyyteen... Sukaksatoon lisäätään, kohteena Projekti Villasukka...

2 kommentarer:

  1. Kyllä nuo pikkusukat on aina niin ihania...ja tosi nopea olet ollut!!

    SvaraRadera
  2. Det var snabbt jobbat! Roligt också med välgörenhet, gillar!

    SvaraRadera