fredag 14 augusti 2009

Småttings-FO

Igår, så länge jag väntade på att resten av familjen skulle göra sig klara för kalas, satte jag upp maskorna till ett par småttingssockor... Jag har använt mig av resterna till mina djungelsockor... Idag maskade jag av maskorna på den andra sockan. Ett snabbt arbete, med andra ord :) Nu känns det som om jag skulle vilja ha lite mer utmaning vad det gäller en stickning... Tror nästan det lutar mot en spetssjal. Får se vad det blir :) Ska ha påbörjat nåt ännu i kväll, har nämligen behov av en stickning speciellt i morgon. Jag ska nämligen delta med garnstugan.fi på en hantverkarmarknad här i stan. Ska bli riktigt roligt!!! Eller "ooolit" som de säger på buskis på tv just nu :D





Garn: Shibui knits Sock, färgen Wasabi

Åtgång: Hela 18 g!!!

Stickor: Knit pro nr 2.75 mm

Mönster: Eget, men högst vanligt sockmönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar