tisdag 28 april 2009

Storlek M på FLS??

Efter en mycket omtyckt röd FLS (som jag fortfarande inte fått fotograferat...) bestämde jag mig för att sticka en i en härlig ljusgrön färg också. Jag hade garnet hemma, Bambugarn från Novita. Känns härligt och kommer att passa perfekt till sommaren!! Jag bestämde mig för att sticka storlek M efter diverse provlappar och beräkningar (den röda stickade jag enl. stl. XS!). Men men...

Nu har jag kommit så långt att jag ska börja med spetsmönstret. På stickorna har jag totalt 255 maskor (jag stickar inte hålvarvet). Men sen när jag ska dela upp stickningen och flytta maskorna för ärmarna, då räcker inte maskorna till!! Jag hamnar på -30 maskor nånting :( Vad gör jag för fel??

2 kommentarer:

  1. Tulin tutustumaan toisten pietarsaarelaisten neulojien blogeihin :)

    SvaraRadera
  2. Jodå! Jag hittade flera varianter av Candle Flame på Ravelry. Tack för tipset! Vet inte varför jag inte tänkte på Ravelry i första hand?....
    ;-)

    SvaraRadera