söndag 1 mars 2009

Min första disktrasa!

Efter att jag stickat Vilmas tröja klart fick jag genast abstinens! Kan ni tänka er, inget att ta i händerna! Jag har en sockstickning på gång, men ointressant just nu... Så jag grävde fram en liten ministickning, en disktrasa! Efter 5 varv blev den färdig! Min farmor var nog aningen skeptisk över dess funktion, men den funkar ju hur bra som helst!! Hon skrattade gott när jag ringde henne och sa att jag hädanefter kommer att använda stickade trasor! Ska sticka en åt henne också, så får hon själv testa...



Garn: Novita Tennesee, 100 % bomull

Åtgång: 52 g

Stickor: Bambu nr 3,5


Nu ska jag börja med en sjal åt min mamma. Jag ska sticka i garnet jag fick i Hemlis 4, hoppas det kommer att passa mönstret... Mönstret har jag hittat på nätet, Skiraste sjalen tror jag sjalen heter?! Ska börja med att sätta upp 299 maskor, får se om jag får tillräckligt med garn att sätta upp med så att inte garnet är slut när jag satt upp 290 maskor... Får testa mig fram vad det gäller stickstorlek, börjar med nr 3... Garnet är mera börkblått än på bilden...

1 kommentar:

  1. Använder ckså hemstickade diskdukar hädanefter. Var själv skeptisk i början, mmen dom funkar hur bra som helst. Dom tar med sig mycket smuts.

    SvaraRadera