tisdag 30 december 2008

Mösskadaver

Nåja, nu har jag fotat lite så det blir lite intressantare inlägg :)

Har satsat lite idag... Ja, satsat och satsat men jag köpte en sticktidning åt mig, Simply knitting, som jag brukar köpa varje månad. Dyr men härlig att bläddra i! Fanns en vacker blå kofta (jag skulle nog välja en anna färg) som såg intressant ut... Får lov att sätta den till listan med kommande projekt...



Ang kommande projekt, och rubriken... Inga möss har hittats tack och lov! Jag avskyr dessa små äckliga ting, får hållas i skogen enligt mig. Nä, men jag hade ju stickat en mössa åt min yngre lillabror i julklapp... I går ringde han och sa att han vill ha en ny mössa. Jag tänkte bara att han jävlas lite med mig, så där lite lagom konstig humor :) Men se nej, han talade sanning! Mössan som jag hade stickat var lite för stor så han tänkte tvätta den för att se om den kanske skulle krympa lite. Enligt banderollen kan garnet tvättas i 40 grader (Drops Karisma) men han satte den i 30 graders tvätt tillsammans med två andra mössor. När han sen öppnade tvättmaskinen hittar han detta i maskinen!



Jag kan inte förstå hur den har kunnat repas upp på det här sättet! Jag som fäste tråden uppe på huvudet genom att sy runt, runt... Borde absolut ha hållit! Nå, ingen vits att gråta över spilld mjölk, får lov att sticka en ny mössa åt honom! Denna gång i ett annat garn...



Först vill jag dock få min chokladhalsduk färdig. Jag påbörjade den i mellandagarna och har nu kanske lite mindre än hälften av garnet kvar. Får se om det räcker med ett nystan eller om jag ska ta det andra bruna nystanet i användning också... Får se sen. Mina bruna vantar har jag inte fotat, kom inte ihåg det idag, får lov att göra det nu i helgen om vi skulle få lite sol så det skulle bli lite ljusare ute, har ju 2 st baskrar (böjer man ordet så?) att fota också... Nu ska jag sticka lite för att sen gå tidigt i säng. Vi har inventering på jobbet i morgon, lagom kul. Jag har förberett för inv. hela dagen, borde gå relativt smärtfritt i morgon... Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Oi kamala, miten noin voi käydä??
    Huivi näyttää ihanalta, tuota mallia olen tässä itsekin harkinnut, kun vaan löytyisi jostain inspiraatiota ja aikaa....
    Onnellista Uutta Vuotta Sinulle ja perheellesi!!

    SvaraRadera