fredag 5 december 2008

Helgen

Har en fullspäckad helg inför mig... Idag ska vi gå igenom alla rum, med papper och penna i högsta hugg... Vi ska skriva upp allt som saknas, typ gardinstång, hyllor, byrå, korgar etc. För i morgon hoppar vi på bussen (gubben kör) och far upp till Ikea i Haparanda. I Finland är det ju självständighetsdag så för att kunna shoppa måste vi ta oss över gränsen :) Har alltså lite smått och gott på listan, mest ser jag fram emot min nya fotpall (om jag ger mig råd att köpa den vill säga...) Efter Ikea får gubben gå och vila i bussen medan jag går mot centrum av Haparanda i hopp om nån garnaffär, ska också kolla in nån julklapp...

Sen på söndag ska vi först på 75 års kalas. Min farfar fyller och han ska firas. Efter det far vi hem och jag och dottern ska då på Carolas julkonsert! Jag var även på den i fjol, då hölls den i Pedersöre kyrka, det var en mäktig konsert!! I år hålls den i Runebergssalen, en skola med en väldig festsal, dit ryms det in mycket fler människor... Räknar med att få julstämning även i år :)

Sticka måste jag också i helgen... Svägerskans sjal är inte mer än halvvägs och vi räknar ner till julafton med snabba ryck... Hoppas jag får den klar i tid... Har ett par sockor kvar till julklappen som ska sändas till gubbens vän. Fruns sockor ska jag sticka i bussen i morgon, hoppas få mycket stickat... Nu ska jag fixa med lite skinksås och pasta till familjen, ha en skön helg!!

2 kommentarer: