fredag 14 november 2008

Tammerfors - Tampere

I morgon går äntligen handarbetsmässan av stapeln! Som jag har väntat :) Klockan sju hämtar jag min mamma och ser svänger vi bilen söderut och kör mot Tammerfors. Mässan börjar ren klockan 9, vi kommer väl fram cirka 12. Har således "bara" fem timmar på oss innan mässan stänger... Mamma printade ut en lista på alla utställare så vi i bilen sen får bocka av vilka vi måste uppsöka och vilka som vi kan passera... Ser så fram emot den här dagen, ska bli såååå spännande :) Nu ska jag påbörja ett par sockor åt mig själv i underbart Villa Mokka garn, en färg som heter Etruski. Höstlik vacker färg! Sätter in bilder senare. Må så gott!

Huomenna vihdoinkin saa suunnata auton Tampereelle!! Voi kuinka olenkin odottanut huomista messua! Haen äitini heti aamu seitsemältä, sen jälkeen Tamperetta kohti :) Pitääkin tässä pistää sukat puikoille, pakko jotain pienempää viedä mukana. Lankana on Villa Mokan ihana lanka, värina Etruski. Lisään kuvia myöhemmin... Voikaa hyvin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar