fredag 28 november 2008

Stickrapport

Tänkte jag skulle skriva en liten rapport om vad jag har på stickorna just nu, märker att det är ganska länge sen det varit stickat här på bloggen...

Andra sockan till gubbens bästa vän är snart klar. Efter det har jag 3 par sockor kvar att sticka åt hans familj, fru och två söner. Har i somras lovat att sticka sockor åt dem, hoppas jag nu får dem klara i tid till jul.

Min gröna kofta med mönster från drops. Har en ärm kvar + hela långa kanten runt hela koftan, tror det var uppemot 500 maskor...

En brun candle flame sjal som ska bli julklapp åt en svägerska. Meningen var att jag skulle sticka den klar på vår resa till Stockholm, men det lyckades jag dock inte med... Ska till Ikea nästa helg så då får jag sticka som galen för att hinna :) Har lite mindre än ett nystan kvar, kanske även ett till efter det, måste se hur stor den blir...

Det var det. I garnskåpet väntar massor med garn på mina stickor, men jag måste göra klart de här innan dess. Jag skulle så vilja börja på min naturvita kofta som jag köpte garn till av Maria på Marias garn i Sthlm. Min bror har beställt en mörkgrå kofta, det garnet väntar också... Så arbetet tar inte slut, det är ett som är säkert! :)


En ole pitkään aikaan kirjoittanut mitään kutomisesta joten tässä olisi hieman päivitystä mitä nyt on puikoilla...

Toinen sukka on melkein valmis, ukon parhaalle ystävälle menevät. Vielä on ystävän perheelle kudottava sukat, vaimolle ja kahdelle pojalle. Yritän kovasti ennen joulua saada valmiiksi...

Itselleni vihreästä Karisma langasta neuletakki. Yksi hiha puuttuu + reunus jossa taisi olla 500 silmukkaa...

Ruskea candle flame huivi kälylleni. Tarkoitus oli että olisin saanut valmiiks Tukholmassa, mutta en kyllä ole lähelläkään loppua vielä. Toinen kerä vasta menossa, voi olla että se jopa riittää...

Siinä puikoilla olevat... Lankakaappissa odottaa vaikka kuinka paljon lankaa mutta pakko tehdä nämä valmiiksi ennen uutta projektia. Haluaisin aloittaa luonnonvalkoista neuletakkia itselleni, langat ostin Marias garn:ilta Tukholmassa. Pikkuveli on tilannut harmaan neuletakin, sekin lanka odottaa kaapissa... Joten ilman työtä en taida olla koskaan! :)

1 kommentar:

  1. Så länge det inte känns som en stress, att ha mycket på gång, så är det bara positivt :)

    SvaraRadera