söndag 16 november 2008

Rätt eller fel? - Oikein vai väärin?

Jag har börjat sticka sockorna i Villa mokka garnet... I morse rev jag upp det jag stickat, det blev för stort... Nu har jag stickor nr 2,25 och har 17 maskor på var sticka. Blir även det för stort?? Jag hade tagit ett mönster från Drops där det stod att jag skulle ha 82 maskor!! Det funkade inte riktigt... Meningen är att jag ska sticka sockorna i slätstickning, det andra paret blir säkert mönstrade (jag har garn till 2 par sockor...) (Märker att klockan är fel på kameran...)




Eli aloitin kutoa sukat Villa mokka langasta... Tänään aamulla purin sen minkä olin kutonut, sukista olisi tullut jättiläisen jalkaan sopivia... Nyt mulla on puikot nro 2,25 ja 17 silmukkaa joka puikolla.. Vieläkin näyttää isolta?? Dropsin ohjeen mukaan mulla pitäisi olla 82 silmukkaa! Näihin sukkiin ei tule mitään kuvioita, varmaan sitten seuravassa parissa saan jonkun kuvion keksiä (lankaa on kahteen pariin...) (Huomaan tässä että kello on väärässä kamerassa...)

2 kommentarer:

  1. Minä tein kokoa 39 olevat sukat samasta langasta samankokoisilla puikoilla...silmukoita oli muistaakseni 14 joka puikolla...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag stickar just nu sockor av mokkasukkagarn till min MAN med 17 maskor på 2,25 mm... Så troligen blir det lite för stort åt dig. Till mig själv brukar jag ha ca 60 m, dvs 15 m per sticka. Och garnet är underbart och supersnyggt melerat :) Dessutom är jag bara pyttelite avis över din mässresa... fast jag har en "utsänd" där idag så vi får se om jag får nåt!
    Lycka till med sockorna!

    SvaraRadera