torsdag 20 november 2008

Resedagen - Matkapäivä

I morgon bär det alltså av!! Jag och gubben ska på tu man hand till Stockholm, ja, eller vi är ju inte på tumis då vi har en hel busslast människor som resesällskap ;) Men på tu man hand får vi göra stan på lördag, ska bli roligt att få rå bara om varann. Första stopet blir vid Marias garn, sen får vi se... Hur är det månne med elektronik i Sverige? Billigt eller dyrt? Går här och funderar på en del julklappar... Nå, vi får se sen vad vi fyndar. Men ett problem har jag, vad ska man ha för kläder på sig?? Jag menar, är det vinterjackan som gäller eller är det torrt och varmt där? Snö? Slask? What?? Nå, får lov att kolla väderprognosen för Stholm idag och sen chansa lie... Nu ska jag sätta mig i min fåtölj och sticka ärmen på "cirkelkoftan" klart, har sen andra ärmen + en kant runt hela tröjan (bara 500 maskor...) kvar :) Ja, min finska hemlisvän skickade meil nu i veckan om att det sista paketet borde ha anlänt idag... Men tyvärr fanns inget paket i lådan idag :( Nå, hoppas jag hinner få posten i morgon innan vi far iväg... Ska försöka hinna posta ett inlägg isf att paketet kommit... Nu, ha en bra kväll!

Lyhyempi versio suomeksi... Eli huomenna mennään ukon kanssa kahdestaan Tukholmaan shoppaileen. No, ei ihan kahdestaan sentään, koko linja-autollinen kanssamatkustajia :) Marias garn vanhassa kaupungissa on ekana listalla, sen jälkeen en oikein tiedä minne mennään... Joululahjoja toivottavasti löytyy... Nyt kutomaan hihaa valmiiksi, sen jälkeen "vain" toinen hiha + reunus (n. 500 silmukkaa...) jäljellä :) Sny muuten lähetti meiliä viikolla että paljastuspaketti olisi voinut tulla tänään, mutta ei ollut pakettia laatikossa :( Toivottavasti ehdin saamaan postin huomenna ennen kuin mennään... Yritän ehtiä laittaa tänne tietoa jos paketti on tullut perille :) Nyt, hyvää illanjatkoa!

1 kommentar:

  1. No höh, ettei paketti löytänyt vielä tänään tietään perille. :( Oikein mukavaa matkaa kuitenkin! Shoppaa hyvin!! ;-)

    SvaraRadera