fredag 7 november 2008

Bildlöst

Borde kanske uppdatera hit också ibland... Tiden rinner iväg och man hinner inte med hälften heller... Min julklappsverkstad är i full gång, senast har en mössa till min andra bror blivit klar. En lika som den i grått, den här är i brun... Nej förresten, efter det har jag stickat en mössa åt min mamma också. Den är stickad i rosa-vitt-grått garn, Novitas Four season vinterfärgen. Blev riktigt söt! Nu just håller jag på med ett par fingervantar åt henne i samma garn. Måste säga att det är aningen pilligt att sticka alla fingrar, får se sen om jag godkänner resultatet eller om jag river upp och stickar vanliga tumvantar i stället. Jag har 2 fingrar färdiga på första vanten så det är svårt att säga hur de blir... Ska ta bilder på dessa sen då jag hinner...

Efter maten idag ska jag iväg och väva klart min pläd. Meningen var att jag skulle skippa hela pläden och nöja mig med de 50 cm jag hade vävt och göra om den till en shal... Sen när jag for dit för att avsluta den, konstaterade jag att det kanske ändå vore värt det att försöka orka med att väva den klart... Så nu har jag bara 40 cm kvar så har jag vävt 220 cm!!! Jag är så nöjd att jag satte mig ner och fortsatte väva, den kommer att bli så fin! Väven ska bli nerklippt efter att jag har vävt min så bäst som det är får jag hem den idag!! Nu ska jag ställa mig vid spisen och fixa snabb makaronilåda... Sen -> vävning!

1 kommentar: