fredag 22 augusti 2008

Sista Hemlispaketet!!

Jag ringde hem från jobbet idag för att kolla om ett paket hade anlänt åt mig från Helsingfors... Jag har bett min kusin köpa och skicka mig en härva med garn som jag behöver... Jo, jag hade fått ett paket sa gubben... Eftersom jag skickat pengar åt kusinen, ville jag kolla att jag hade skickat tillräckligt. Jag bad gubben se vad frimärket kostat. "Tää on Ruotsista", sa han! Yes!!! Mitt sista Hemlis paket! Spännande att komma hem med andra ord!!



Väl hemma höll jag paketet i handen en god stund, onormalt för mig ;) Hemlis 4 är ju slut iom detta paket, lite sorgligt... Men sorgen övergick i glädje när jag öppnade paketet!! Jag kände direkt att där fanns nåt hårt, en bok!! Och inte vilken som helst, utan faktiskt en som jag beställt från en bokklubb jag är med i!! Men ingen fara, den har inte kommit än, så den får åka i retur... Men vilket sammanträffande alltså!! Som om du hade varit här när jag klickade iväg min beställning!! Boken heter "Sticka i naturfärger".


Utöver boken fanns det en trekantig necessär som min Hemlisvän själv har sytt!! Jag vet inte riktigt ännu om jag ska ha den för smink (då blir den ju så smutsig, så tror inte det) eller handarbetsgrejer, lutar åt det senare ;)




Sen fanns också hela 3 härvor med yllegarn, entrådigt sådant!! Blått är en färg jag faktiskt inte stickat tidigare, nu får jag lov att testa :) Färgen på bilden stämmer inte riktigt, den är mörkare på riktigt... Vacker djup färg!



Hemlisvän jo... Hon är inte så hemlig längre ;) Jag har faktist gissat/anat att det var du!! http://agata99.blogspot.com/ Vilken glädje att ha såna vänner på andra sidan viken!! Så om vi har vägarna förbi Sundsvall nångång, kanske jag letar upp dig!! Tusen tack för den här tiden, du har verkligen skickat underbara gåvor åt mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar