tisdag 5 augusti 2008

Grönt är skönt ;)

Visade min mamma mina stickningar och färdiga tröjor tidigare ikväll när de var på kaffe... Alt är grönt! Mitt garnskåp är fullt av gröna garn i alla nyanser och kombinationer :) Men jag älskar grönt! Dock stickar jag nog i andra färger också, brunt t.ex. Min kofta i brunt ligger på bordet och tittar på mig när jag stickar på min gröna stickning *fniss* Men just nu är det roligt med det här mönstret, jag tar den bruna sen som omväxling... Jag kommer att sticka mönstret till bysthöjd ungefär, sen blir det antingen slät- eller resårstickning (typ 5 rät, 2 aviga), får se vad som passar...

Katseltiin äitini kanssa käynnissä olevia kutomisprojekteja, ja valmistuneita, tänään iltapäivällä kun vanhempani kävivät kahvilla... Kaikki ovat virheät!! Lankakaappinikin on täynnä vihreitä lankoja, aivan ihania sellaisia! Tällä hetkellä kudon viheää kesäpuseroa, tämä kuvio on ihana! Aion kutoa kuviota rintakorkeudelle asti ja sen jälkeen saan katsoa mitä sopisi parhaiten kutoa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar