torsdag 13 oktober 2016

Stickläger södra - Neuleleiri etelä

Hejsan alla stickläger-vänner! Detta inlägg är speciellt för er som bor i södra delen av Finland...

I februari 2017 kommer jag enligt önskemål att ordna ett stickläger i Klövskog, som ligger ca 30 km norr om Helsingfors! Vi kommer att spendera en härlig sticklägerhelg tillsammans på Holma kurscenter. Ännu är inte detaljer klara, men så fort dom är det så kommer det mera information! (Alla är naturligtvis varmt välkomna, du behöver inte bo i södra Finland :) )



Tervehdys kaikki neuleleiriystävät! Tämä postaus on erityisesti teille, jotka asutte Eteläsuomessa...

Helmikuussa 2017 järjestän toiveiden mukaisesti neuleleirin Klaukkalassa, joka sijaitsee noin 30 km Helsingistä pohjoiseen. Vietetään ihana neuleleiriviikonloppu yhdessä Holma kurssikeskuksessa. Vielä kaikki yksityiskohdat eivät ole selviä, niin nopeasti kun ovat niin tulee lisää infoa! (Tietysti kaikki ovat tervetulleita, ei sinun tarvitse asua Eteläsuomessa osallistuaksesi :) )


8 kommentarer:

  1. Oj, det låter bra! Jag skulle gärna delta så jag måste bara önska att jag har tid då...Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska hoppas att du kan delta! :)

      Radera
  2. Låter spännande! Men obs att Klaukkala heter Klövskog på svenska. ;) http://kaino.kotus.fi/svenskaortnamn/?a=find&qfind=klaukkala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack, det visste jag inte! Borde ju ha fattat att orten har ett namn på svenska också, nu är det ändrat i texten :)

      Radera
  3. Hej! Jag är jätteintresserad av detta läger, hur håller man sig uppdaterad? Kan man anmäla sig redan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Så roligt att du vill med på läger! Jag kommer ut med infon här på bloggen och i lägergruppen på Facebook samtidigt (Stickläger Finland på Fb). Just gällande lägret i Klövskog så väntar jag på den sista biten information som jag borde få nu på fredag. Jag lägger då ut info, man kan sen anmäla sig nån dag nästa vecka, har inte planerat exakt ännu :) Men håll utkik här och på Facebook så vet du när nåt sker!

      Radera