fredag 2 december 2011

Catching up...

En mycket stressad vecka, eller två veckor, blir äntligen helg. Mycket spring på jobbet, mycket som ska fixas, planeras och ordnas. Orken har inte funnits att blogga ordentligt. Nu när jag då hade bestämt att blogga ikapp, då fungerade inte nätet när jag kom hem. Så sonen fixade och trixade en stund och vips så fungerade det igen. Problemet var då att det liiiilla ljus som jag hade tänkta utnyttja till att ta bilder med, det var nu puts väck. Så ni får nu njuta av hemska blixtbilder :(

Men men... Jag stickar just nu på en låååång halsduk åt min bror M. Min jobbkompis påpekade att min bror tydligen vill ha en massa lååånga saker, både låååånga sockor och nu då en låååång halsduk ;) Ska sen då jag stickat halsduken klart räkna hur måna fördömda räta maskor jag har stickat (350 maskor per varv). Stickar i underbara Superwash merino från Artesano, en dröm att sticka i!! Just nu är det dåligt med färger i shopen, men det kommer in på nytt, blir troligen i början av januari...

Så, ni som totalt ogillar blixtbilder, scrolla neråt hastigt som attan, här kommer två urusla bilder på halsduken ->




När jag kom hem från sticklägret hade jag ett paket på bordet... Det är snälla Merete som skickat mitt paket i stickamera.se's sockgarnsbyte! Jag fick en härva Alpaca sock yarn i en vackert blågrön nyans. I paketet fanns även två nystan Arwetta sockgarn i en ljusgrön färg. Det lustiga var att jag på sticklägrets "garnbyteshappening" valde två nystan utav samma garn, men i en annan grön färg! :) Nu får jag kombinera dessa två till ett par finfina sockor. Merete hade även satt med en påse med vackra stickmarkörer, jättefina! Så tack snälla du!




Nu ska jag göra dottern sällskap i tv-soffan. Hon med en skål morötter och dip, jag med min monsterstickning. Ha en go fredagkväll mina vänner! I morgon startar en tävling här på stickäventyr, titta in vetja! ;)

1 kommentar:

  1. Bussig du är som stickar en halsduk åt brorsan!
    Den blir nog läcker...ska bli kul att se den färdig!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera