söndag 14 februari 2010

Augusta

Utlovade bilder på pulsvärmarna Augusta, februari mönstret i Stickamera.se:s pulsklubb 2010. Dessa har varit klara redan i en vecka, om jag minns rätt... Jag som reagerar på det mesta kliar på armarna lite då jag har dessa på mig... Men jag biter ihop och använder dem i alla fall. Färgen är härlig, tycker jag! Likaså garnet, kändes bra att sticka med...








Garn: Felted tweed, färg avocado, om jag minns rätt...

Stickor: Knit pro nr 3 mm

Åtgång: 40 g

Mönster: Augusta



Nu ska vi snabbt gå i bastun för att sen sätta oss ner i soffan och titta på OS-backhoppning. Vi får även njuta av sonens hemmagjorda fastlagsbullar! Mmmmmm..............




Förresten påpekade sonen igår att jag ifjol lovat ett par tovade vantar åt honom.. .Lite sådär försynt frågade han hur länge han ska behöva vänta... Inte länge, jag började genast sticka vantarna (garnet hade jag hemma ren sen ifjol...) nu är båda vantarna redan klara, det saknas bara 1 ½ tumme :)

8 kommentarer:

  1. Onpa hienot Augustat! Ja herkullisen näköisiä pullia... :-D

    SvaraRadera
  2. Haha! Bättre sent än aldrig!
    Liisa

    SvaraRadera
  3. Vad vackert med de långa smala flätorna.

    SvaraRadera
  4. Gillar också mönstret, svag som jag är för allt som påminner om flätor =) Tack förresten för de snälla hälsningarna du skrev tidigare, det värmer!

    SvaraRadera
  5. Det var ett roligt mönster tycker jag, bullarna ser underbart goda ut

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    min Hemlis 6 vän.
    Jag vill bara Tacka dig så mycket för dom fina paketen du skickat.
    Mera kommer på min blogg.
    Tusen Tack min vän.
    kramar
    Ingvor

    SvaraRadera
  7. Tack för hälsningen! Din fina tårta skulle varit snygg i fönstret. Får se om amigurami-febern kommer att drabba även mig ;)/Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag har stickat mig förbi rapport A och håller för fullt på med rapport B på min Ishbel. Jag får mönstret att stämma utan problem. Jag skulle gissa att du råkat få dit ett omslag för mycket någonstans. Hoppas det ordnar upp sig!! /Linda

    SvaraRadera