fredag 17 april 2009

Riva upp :(

Satt och stickade som besatt i morse... Ville ha hälen klar på Diagonal lace sockan innan jag for iväg till jobbet... Jag fick gjort alla avmaskningar vid hälen och triumferande drog jag sockan på mig... Bara för att konstatera att den är minst 5 cm för lång :( Så det blir att riva upp den när jag kommer hem... Orkar inte sticka den på nytt idag, får bli min brorsdotters sjal som blir projektet ikväll. Hon fyller 7 år den 1 maj och har önskat sig en stickad sjal av faster. Jag stickar i Novita Jive garnet, den rosa färgen. Blir helt enkel, bara rätstickning och ökningar innanför kantmaskan vartannat varv. Får se om jag fixar till nån boll eller frans sen till sist för att blinga till den lite... Nu börjar sista timmen i jobbet, borde börja handla lite... Vi hörs! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar