lördag 18 april 2009

Hej mitt vinterland!

Suck och stön... Jag vill inte se en millimeter mer snö den här våren nu!! Tack, men det räcker! I natt har det snöat igen, marken är vit och termometern visade på -4,5 grader när jag steg upp strax innan 7. Nu har tack och lov solen stigit, och graderna likaså. I solen har jag nu +7 grader, bättre så. Gubben har jobbat hela natten. Han steg upp i går morse kl 6 och for iväg till jobbet normalt. Väl hemma satte han på sommardäck på sin bil (plus en massa tvättande av både bil och fälgar...). När vi skulle gå och sova, strax efter 23, ringde telefonen. Han for iväg på jobb, utan att få en blund i ögat! Den stackaren kom hem kl 6:15, han var alltså vaken i 24 timmar och 15 minuter. Han somnade innan huvudet landade på kudden, så trött var han stackaren...

Idag ska jag ta barnen med mig och fara iväg mot Vasa. Både sonen och dottern måste få en vårjacka (jo, jag tror fortfarande att våren/sommaren är på väg, fastän det ser dåligt ut just nu), jag måste få en svart kjol och kavaj (för ny karriär?? :)) och en ordentlig agenda. Pizza har jag lovat barnen också, det hör till när vi är till Vasa. Garnshopping har jag menat hålla mig i från, men får se hur det går ;)

Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin och kanske orka riva upp Diagonal lace-sockan som jag inte orkade igår. Bestämde mig för att ligga på soffan efter diverse oroväckande symptom som sendrag i hjärnan (?), rusande hjärta osv... Nu känns det bättre, måste ta det helt lugnt emellanåt så det blev nada stickat i går. Konstigt...

Ha en bra lördag go vänner! Måste få ändan ur vagnen också för att äntligen fotografera den underbara February lady sweater-tröjan! Får övertala sonen att agera fotograf :)



För att inlägget inte skulle bli bild-löst, sätter jag in en gosebild på dottern och vår gose Vilma...

2 kommentarer:

  1. Håller med! Jag vill INTE ha nåt mera med snö att göra nu i vår!
    Tycker det låter som om du kanske borde unna dig lite fler vilostunder på soffan..

    SvaraRadera
  2. Samaa mieltä minäkin, ei enää yhtään lunta, kiitos!!! Hauskaa Vaasan reissua, tai taidatte olla jo matkalla... mutta kuitenkin, toivottavasti löydät etsimäsi ja muutenkin on kivaa!!!

    SvaraRadera