torsdag 19 mars 2009

Vår? Vardå då??

Jag läser runt på olika bloggar hur våren spirar lite här och där... Det berättas om gräsmattor, varma vindar, solsken, krokusar i rabatter osv... Jag måste medge att jag känner mig lite utanför! Jag bor helt klart på fel breddgrader (Jakobstad är på samma nivå som Umeå...) för att få uppleva våren redan nu! För att visa er min "vår" gick jag ut på gården, iklädd vinterjacka, mössa, halsduk och vantar... Så får jag lov att presentera: Våren!



Bilden här ovanför visar våren så långt som den har kommit nu... Isen har smält så pass mycket att gruset syns!! Som ni också ser på bilderna så är det en stund innan mina krokusar syns i rabatten framför terassen :)

Jag var in via min mormors hus idag igen... Mamma och moster hade lagt undan en vacker låda åt mig som de tyckte skulle kunna passa som sticketui. Visst gör den det, tyvärr är den bara lite för kort :( Mina bambustickor ryms precis, inga plaststickor får plats... När jag testade vilka som rymdes i lådan fick jag samtidigt inventerat mitt stick-lager. Så flera par buntades ihop och prissattes och ska föras till loppiset där jag har bord... Jag stickar ju bara med mina Knit pro stickor numera så egentligen hade jag kunnat föra dit alla plast och metallstickor... Men jag sparar en del just in case...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar