lördag 28 mars 2009

Sänggavel

Efter en aktiv dag så här långt, har vi faktiskt fått gjort en hel del! Gubben har fixat små detaljer som blivit ogjorda efter fjolårets renovering, själv gick jag upp på vinden och började röja... Vi har nu 4 st 250 liters sopsäckar med skräp + en stor pafflåda full med skräp att forsla bort. En massa saker tog jag också ner för att gå igenom och prissätta och imorgon föra till loppis. Efter det fick vi äntligen gjort vår sänggavel som vi så länge planerat (tyget har jag haft i ett år...). Men nu pryds vår sovrumsvägg av en vacker gavel!!


Nu vankas här mat och efter det ska jag antingen a) gå igenom allt det garn jag fått från mormors hus + allt det jag tog ner från vinden, eller b) sticka en provlapp (eller två...) för min FLS... Problemet är att jag inte har fler spetsar (Knit pro) i storlek 4,5 än de jag stickar den skira sjalen med! Blir att hitta en gammal rundsticka i metall till en början och omedelbart beställa flera Knit pro stickor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar