söndag 15 mars 2009

Äntligen FO!!

Äntligen nåt att visa upp... Stickar gör jag hela tiden, men sjalen kommer nog inte att presenteras som ett FO den närmaste tiden... Men mina syltasockor är färdiga!! De blev precis som jag ville ha dem :) Nu är de på tork i badrummet, torkar säkert inom kort iom att bastun är på... Sonen och jag ska i bastun, gubben är på jobb och kommer hem i natt. Dottern är på konsert med Anna Abreu (2:a i finska Idol för nåt år sen...) så hon får gå i bastun sen om hon hinner...






Garn: Novita 7 bröder, vit

Mönster: "Sylta" sockor

Åtgång: 150 g (blev bara ca 10 cm kvar av garnet!!)

Stickor: Knit pro strumpstickor nr 3


I morgon är det vävkurs igen, jag hann inte dit nu i helgen fastän det var meningen... Jag har en meter kvar att väva, borde nog få klart den i morgon. Fick i dag höra att en kurskamrat miste sin svärdotter och sitt nyfödda barnbarn i samband med förlossningen i förrgår... Man blir stum av sorg, hur kan de nånsin gå vidare?? Det är nu andra mamman som förolyckas inom ett år på vårt bb... Sorgen är säkert oerhörd, inget man kan förstå :(

Nu ska jag se till köttbullarna som steks i ugnen, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar