onsdag 4 oktober 2017

Jubileumsläger

Så är ett alldeles underbart stickläger över. Det var nu den tionde gången vi åkte ut till Pörkenäs, lägret var nog ett av dom allra bästa! Kanske för att jag förlängde det från onsdag eftermiddag till söndag eftermiddag, 5 dagar av sticktid! Kunde gott göra det nu, jag har ju semester ;)



En hel hop med bilder följer nu, här ser man tydligt att det är en enda stor inspiration att vara på läger!

Nina hade gjort en så fin rönnbärskrans som prydde trappan. Tack för den!





Det här är min tröja. Eller ja, ska bli.




Härliga Anna, Tant Ulltuss, stickar på blomkoftan. En sån härlig stickerska Anna är! Så genuin, så äkta! Det var så roligt att få lära känna dig på riktigt också!




Ann-Britt och Sickan Karlsson. Ett mönster som finns i Tant Ulltus kör retro-häftet.




Det här med färgdominans när man stickar med fler färger är viktigt. Här ser vi att det gula borde ha dominerat när jag tog in det vita...




Citrus?




Fin sjal på gång.



Jag startade upp ett par Molly i Fabel. Mönstret till Molly finns i #tantulltusssockor.




Helénes sockor.



Mer sockor...



Äppel päppel! I helt ljuuuvliga färger!




Ännu ett par ur retrohäftet...




Peace!



Själen får en slags lugn när man kommer ut till lägergården. Detta lugn finns bara här. Helt underbart!




Magi.










 Mysteriestickningen resulterade i flertalet mini-mössor.




Min tröja, Starfall.



Alla mössor + en vacker gren = gåvan till lägergården.












Varje gång blir vi lika väl omhändertagna, så otroligt god mat dom gör här!! Rena rama lyxen! Och tänk, denna lyx får ett gäng uppleva igen om en månad, då är det dags för vinterlägret! 2-5.11 är exakt datum, om du blev inspirerad att hänga med ;) Det finns nämligen platser kvar!

Ett stort TACK till alla som gjorde denna underbara helg precis det, underbar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar