onsdag 30 augusti 2017

Kommande läger

Hoppsan, över en månad sedan senaste blogginlägget! Vart har tiden tagit vägen? Har arbetat, bara haft några dagar semester ännu i sommar (who am I kidding, vadå sommar?), Juthbackamarknaden har i sedvanlig ordning gått av stapeln, projektplanering (Folkfest och Folkmusik nu till helgen i Nykarleby!) och så har dottern flyttat till Åbo för att inleda sina studier. Jag har stickat där emellan, när jag har orkat, men inte mycket mer än sockor som har blivit färdiga. Mer om dessa i ett annat inlägg. Idag ville jag nämligen berätta om kursdragaren till sticklägret i april 2018! Jo, du läste rätt, jag är redan inne på nästa år :)

Till lägret i april får vi en välkänd stickdesigner, nämligen Justyna Lorkowska från Polen! Hon reser över hela världen och håller kurser, hon gör mönster på allt från sockor och sjalar till koftor och mössor. Du kan bekanta dig med hennes mönster på Ravelry, klicka här. På sociala medier heter hon letesknits, bara att börja följa :)



Nu väntar besök på Radio Vega inför helgens folkfest, ska marknadsföra evenemanget i direktsädning. Om du vill veta mera om Folkfesten så rekommenderar jag att du går in på juthbacka.fi, info finns undre Händelsekalender.

För att få alla nyheter rykande färska vad det gäller sticklägren så ska du gå in på Facebook och leta reda på Stickläger Finland och gilla sidan. Där kommer all info om allt som har med lägren att göra först av allt.

Ha en fin onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar