Stickläger 9-12.2.2017 Klövskog

torsdag 12 maj 2016

Vi blickar framåt till höstens läger

Jag älskar den här känslan som sitter i efter vårens läger. Det är som om vi dröjer oss kvar ute på Pörkenäs genom alla blogginlägg, stickstunder, diskussioner, chattar på Facebook och nu klippet på Strömsö. Jag längtar redan till nästa läger och jag tror inte jag är ensam om det ;) Och nu vetni, nu har jag nyheter gällande höstens läger! Då kommer vi att få gå en kurs med den ever so lovely, min sticksyster, Lisa "Visalisa" Bomble från Sverige!! Så här skriver hon om sin kurs:







Jag utbildade mig till arkitekt innan jag kunde sticka. Sättet att angripa form, konstruktion och material i stickningen blev därför lite annorlunda än för många av stickvännerna... Kanske konstigare. Kanske fiffigt? Hur som helst har jag under flera år vänt och vridit på den stickade maskan för att förstå dess möjligheter... Med garn och stickor, men även med papper och penna! Ibland känns det lite som trolleritricks! 

Under kursen kommer vi att försöka hitta er kursdeltagares möjligheter i stickningen! Vad är egentligen att sticka "som vanligt"? Menar vi samma sak när vi säger så? Vi kommer att tajta till slätstickningen, utmana muskelminnet och fundera på om andras sätt ibland är bättre sätt ibland? Vi avslutar med två varianter av en kant som känns lite extra magisk. 
Vi ses! 


Det kommer mer info om lägret senare, gällande priser och dylikt. Men jag kunde inte hålla mig utan ville berätta detta åt er så fort som det blev klart :)

Ha en fortsatt fin torsdagskväll! Jag ska forska lite i vilken avmaskning jag ska använda på min halsringning på den grå tröjan som äntligen, läs ÄNTLIGEN, blivit färdig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar