Stickläger 9-12.2.2017 Klövskog

tisdag 29 april 2014

Stickläger!

Som jag skrev på Garnstugans facebook-sida, vårens stickläger är nu lagt i minnenas bank. En underbar helg fylld med garn, stickning, kurs, skratt, god mat och trevlig samvaro är nu över. En liten varning, här kommer mååånga bilder...

Ett tomt Nisse på loftet mötte mig när jag kom ut till Pörkenäs på torsdag eftermiddag.




Jag fäste hundra trådar per socka. Eller ja, jag räknade dom inte men många var dom. 




Nästa par restgarnssockor är på stickorna! Tredje paret i Dödergöks sockutmaning.




Fredagen grydde. Klarblå himmel och en underbar sol hälsade god morgon.




Så himla vackert, tar nästan andan ur en!




Jag, Kamilla och Ann-Britt gick ner till havet. Jag fotade mina restgarnssockor, mer om dem i ett senare inlägg.




På lördag var det kursdag med Kamilla. Pia gjorde mig fin i håret :)




Vantkurs!




Jag blev inspirerad utav Kamillas kofta med hundtänder...




Linda stickar lettisk fläta!




Camilla testar att sticka vantar på rundsticka, det går det också :)




Pias vantar på gång...




Kamilla gör ett par fina vantar med I-cord-detalj.




Ann-Britts fina gröna vantar är påbörjade.




Siv testade också den lettiska flätan.




Ett glatt kursgäng!




Jag komponerade ihop lite mönster härifrån och därifrån, en halvvante är på gång...




Tadaa! Tummen är ännu inte klar, inte heller halvvante nummer två. Garnet är Rauma finull.




Där uppe vid dom två fönstren, där har ni Nisse på loftet :)




Dags att åka hem. Vem vill nu det när det ser ut så här?




Vackert åt alla håll.




Det är nåt speciellt med havet...




Älska stickläger! Våga stickläger! Redan nu planerar jag för fullt inför senhöstens stickläger. Jag filar på detaljerna ännu, såsom prissättning, men det storstora överraskningen är att Veera Välimäki kommer till Pörkenäs och håller kurs!! Jaaaa, du läste rätt!! Tjohoooo, så glad jag är över detta! Höstens stickläger går av stapeln 30.10-2.11.2014, platsen är den samma som nu i vår, dvs. Pörkenäs. Mer info om detta kommer mot slutet av veckan.




Tack för i vår Pörkenäs, på återseende!

1 kommentar: