lördag 22 februari 2014

Kurs på sticklägret

Ni har väl inte kunnat missa den fantastiska boken Vantar för alla årstider? Det är en underbar bok som kom ut i fjol mot slutet av året. En efterlängtad bok full med de vackraste vantmönstren man kan tänka sig! Jag köpte min bok vid Atelje Norrgården i januari, boken ligger som ett smycke på mitt vardagsrumsbord.

Författarna till denna bok är Clara Falk och Kamilla Svanlund. Kamilla har jag träffat under sticklägret i Fattigskogen ifjol, en färgstark härlig människa! När jag började planera för sticklägret i april kontaktade jag henne och nu är det alltså klart, Kamilla kommer och håller kurs vid Pörkenäs!



Här berättar Kamilla själv om kursen hon ska hålla och vad man behöver ha med sig:

Vantar för alla

Hur ska du få vanten att passa just din hand? Hur är de ultimata vantarna för just dig? Vi kommer att diskutera, sticka och testa olika tekniker inom vantarnas förtrollade land, olika uppläggningar, minskningar, detaljstickningar, ökningar och avmaskningar kommer att visas. Deltagarna får ett kompendium med teknikerna att ta med sig hem.
Deltagarna behöver ha med sig:
Garn, förslagsvis ett garn i tjocklek med 2-trådigt ullgarn.
Stickor, förslagsvis flera uppstättningar, antingen rundstickor eller strumpstickor 2-3 mm. 

Kursen kostar 35 € och den betalas direkt åt Kamilla på plats, går även att betala in på Kamillas bankkonto innan kursen.

EDIT: Tyvärr finns inte boken att köpas på sticklägret, men du kan beställa boken på Adlibris!

Varmt välkomna på underbart läger!! Mer info om hur man anmäler sig kan du läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar