Stickläger 9-12.2.2017 Klövskog

fredag 20 september 2013

Pörkenäs

Jaa, vad ska man säga... Det har nu gått lite mer än en vecka sen sticklägret på Pörkenäs. En vecka full av trötthet och saknad. Vi backar lite...

För en vecka sedan på tisdagen åkte jag ut till flygfältet i Vasa, jag skulle hämta Lisa!! Magen slog volter när jag äntligen fick krama om denna underbara människa igen.






Vi spenderade tisdagskvällen med att förbereda sticklägret, jag nystade en hel massa garn som ska bli en Offe.




Vi stickade, pratade, skrattade och mådde gott. Kursen som skulle hållas på onsdag kväll, flyttades till lördagen så vips, hade vi en kväll till, full med stickning och underbart umgänge.




På torsdagen åkte vi så ut mot Pörkenäs, efter att vi hämtade upp Pia. Vi gick ner till stranden i väntan på att städerskan skulle städa klart i lägergården. Pia var förutseende nog och hade en stickning i väskan, jag och Lisa njöt i solskenet och värmen. I lägergården packades Garnstugan upp...








Nedan syr älskade Lisa fast fickan på min 5200K, som legat färdig i nära ett år... Det enda som saknats, är just fickan.




På torsdag kväll var vi 7 stickande glada. Fler droppade in på fredagen...




Lördagen var en pratglad, fartfylld och intressant dag. Lisa höpp kurs i dubbelstickning för 17 ivriga stickerskor, ÖT var också på plats och gjorde ett reportage om sticklägret! Håll utkik för ett temanummer nästa vecka :)



Jag påbörjade en ny stickning, Opsa, i ljuuuvligt garn, Splendor från Easyknits.




Dubbelstickning! Rummet fullt av ivriga elever.












För att lite förkorta helgen kan jag säga att den var fylld med massa stickning, massa garn, garnklappning, nya projekt, upprivning (by yours truly), god mat, underbart umgänge, bastubadande, änglaprat, peppning och samvaro. Med alla dessa bilder kan jag försöka delge er den underbara stämning som gjorde bo i mitt hjärta under helgen.












Vilma hade saknat oss under helgen :)




Vilma saknar också Lisa.





Nu, när det hela är över, är mitt hjärta fullt av sakn. Jag saknar kravlösheten, vännerna, kramarna, stickgemenskapen och det lugn som infann sig genast på torsdag. Kanske man borde sadla om? Öppna en kursgård nånstans, ha stickläger varje helg och fylla veckorna med garn, stickning och vänner. Önsketänkade? Kanske det.

Mitt varmaste hjärtligaste TACK till alla ni som kom och gjorde denna helg till ett minne för livet! Mitt vänskapsband blir längre och längre. Precis som min mamma sa så är jag ofantligt rik när jag har såna underbara vänner. Vi ses på nästa läger! Preliminärt datum är 24-27.4.2014.

3 kommentarer:

  1. Minnen för livet sant sant... TACK

    SvaraRadera
  2. Åh, det verkar som att ni hade underbara dagar! Kram

    SvaraRadera
  3. Sulle ois haaste mun blogissa... Voiskohan sen heittää liikkeelle ruotsiks myös? En tiedä.. http://handmadebypia.wordpress.com/2013/09/30/blogihaaste/

    SvaraRadera